Skip to main content
  • Banner Web
  • Banner Web 1

Procedures and information to citizens

Only available on Spanish

Dear User,
In the interest of informing you regarding the procedures and requirements for services that ICT is legally bound to provide to citizens and legal entities engaged in tourism activities in our country, we are making this space available to you, which contains the following information:

Procedures and requirements established by laws, regulations and executive orders for the development of tourism activities in Costa Rica, which can also be found using the following on the website of the National Catalogue of Procedures of the Ministry of Economy, Industry and Trade at www.tramites.go.cr.

Here, you will find information regarding procedures and requirements related to:

  1. Lineamientos para recepción y atención de denuncias por corrupción planteadas ante el ICT

  2. Declaratoria Turística

  3. Contrato Turístico

  4. Programa Bandera Azul Ecológica

  5. Inscripción a la Certificación para la Sostenibilidad Turística

  6. Marinas y Atracaderos Turísticos

  7. Polo Turístico Golfo Papagayo

  8. Departamento de Ingresos

  9. Licenciamiento de la Marca País para la Promoción Turística de Costa Rica

  10. Inscripción a la Certificación para la Sostenibilidad Turística

  11. Certificación de retención del 2% del impuesto sobre la Renta

  12. Requisitos para transportistas de turismo

  13. Zona Marítimo Terrestre.

  14. Lineamientos para recepción y atención de denuncias por corrupción planteadas ante el ICT

  15. Contraloría de Servicios

  16. This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

  17. Plan de Mejora Regulatoria del Instituto Costarricense de Turismo

  18. Avance en la Ejecución del Plan de Mejora Regulatoria del ICT

  19. document Plan de Mejora Regulatoria del ICT 2016 (59 KB)

  20. Plan de Mejora Regulatoria del ICT 2017
  21. Informe de Ley 9398 - Ley para perfeccionar la rendición de cuentas

También estamos incluyendo información sobre la Contraloría de Servicios del Instituto y una boleta para que usted pueda completarla, brindándonos cualquier inquietud que tenga por la información o servicio recibido, de lo cual le estaremos muy agradecidos, pues con ello nos permitirá ofrecer un mejor servicio.

ATENDERLO BIEN, ES NUESTRO COMPROMISO